sreda, 5. december 2012
Prvi koraki - 01.dan
07:30 | Avtor
marko vidmar |
Urejanje objav
Nadaljujem. Drevesca s sestavnimi deli
so oprana in posušena, kratka raziskava o letalu narejena, orodje imam, barve
so pripravljene, torej lahko pričnem z gradnjo makete.
Začel bom pri pilotski
kabini in motorju, torej pri prvih dveh korakih sestavnice.
Z drevesc odstranim
sestavne dele št.: 1, 2, 3, 4, 5, 6 in 7 ter obe polovici trupa in še vse tri
dele krila.
Kako to storim? Vzamem
ščipalke za plastiko ter odščipnem na sredini popkovine. V drugi roki držim
drevesce in del, ki ga odstranjujem, da preprečim njegovo izstrelitev na drugi
konec sobe. (kjer ga verjetno ne bom nikoli več našel) (pozor:
sestavnih delov z drevesc nikoli ne trgamo ali lomimo)
Nekatere dele je
enostavneje izrezati z modelarskim skalpelom, v katerega je vpeto zaobljeno
rezilo. (to velja za tiste, kateri imajo zelo kratko popkovino in katere lahko
prislonimo ob delovno ploskev; del odrežem na sredini popkovine in ga med
rezanjem seveda držim z drugo roko)
Krmilno palico odščipnem,
vendar ne na sredini popkovine, ker je le ta zelo kratka, temveč na delu
drevesca ob številki. Seveda jo med ščipanjem držim, da ne poleti neznano kam.
Nato sledi grobo
odstranjevanje ostankov popkovine. Z manjšim olfa nožem ali modelarskim
skalpelom jo odrežem.
Popkovino odrežem tako, da
jo nakaj desetink milimetra ostane na sestavnem delu.
Popkovino na ploščatih
delih preprosto odrežem ob podlagi. (pri tem pazim, da je nekaj destink mm
ostane na delu)
Najbolj delikatno je
odstranjevanje popkovine z zelo majhnih sestavnih delov, v našem primeru s
krmilne palice. Tu si pomagam s posebno prijemalko. Za njeno izdelavo
potrebujem: UHU Patafix, okrogle zobotrebce in manjši olfa nož.
Vzamem dva pasova
Patafix-a, ki ju zgnetem v kepico. (nasvet: Patafix najbolje lepi, ko ga z
gnetenjem segrejemo)
Vzamem zobotrebec in mu na
enem koncu odrežem konico,
na drugi konec pa nalepim
kroglico Patafix-a, ki ga oblikujem v konico. S to prijemalko primem krmilno
palico in ji odrežem popkovino.
Nato sledi brušenje.
Nekaj osnovnih napotkov. Pri brušenju velja naslednje načelo: Enostavneje je odvzeti, kot dodati, kar pomeni, da brusimo s t.i. 'lahko roko' (ne hitro in s silo, temveč počasi in z občutkom - nasploh v maketarstvu velja pravilo 'lahke roke'). Brusimo z brusilkami, na katerih sta nalepljena brusna papirja #400 in #800. (#400 za grobo brušenje in #800 za fino brušenje) Z #400 na grobo odbrusimo ostanek popkovine, z #800 pa na fino. Med brušenjem večkrat postopek prekinemo, del očistimo s tršim ploščatim čopičem in preverimo napredek.
Krmilno palico vpnem v škarjasto pinceto in z mikro brusilko odbrusim ostanek popkovine in livarski šiv (to je črta, ki nastane na stiku dveh kalupov in običajno poteka po sredini dela).
Nekaj osnovnih napotkov. Pri brušenju velja naslednje načelo: Enostavneje je odvzeti, kot dodati, kar pomeni, da brusimo s t.i. 'lahko roko' (ne hitro in s silo, temveč počasi in z občutkom - nasploh v maketarstvu velja pravilo 'lahke roke'). Brusimo z brusilkami, na katerih sta nalepljena brusna papirja #400 in #800. (#400 za grobo brušenje in #800 za fino brušenje) Z #400 na grobo odbrusimo ostanek popkovine, z #800 pa na fino. Med brušenjem večkrat postopek prekinemo, del očistimo s tršim ploščatim čopičem in preverimo napredek.
Krmilno palico vpnem v škarjasto pinceto in z mikro brusilko odbrusim ostanek popkovine in livarski šiv (to je črta, ki nastane na stiku dveh kalupov in običajno poteka po sredini dela).
Nato pobrusim še vrh ročaja
palice, kjer je manjša stopnička, katera je posledica malenkost zamaknjenih
kalupov.
Pri brušenju moramo paziti,
da brusimo vedno vzporedno z ravnino brušenja.
Brusimo z brusilko primerne
velikosti in vedno najprej z #400 in nato še z #800.
Tako izgleda odbrušena
popkovina.
Pri motorju najprej s
konico modelarskega skalpela previdno odrežem ostanek popkovine (desetinko mm
jo pustimo na delu),
jo odbrusim z mikro
brusilko (najprej #400, nato #800)
in nazadnje pobrušeno
površino očistim s tršim ploščatim čopičem.
Z obeh polovic trupa
ostanke popkovine le odrežem in jih ne brusim (to bom storil po lepljenju
trupa). (POZOR: Nikoli ne režemo tako, kot je prikazano
na spodnji sliki, ker se lahko poškodujemo. Režemo tako, da del položimo na delovno
ploskev in popkovino odrežemo. Na sliki prikazan način rezanja je zelo nevaren,
uporabil sem ga zgolj za nazornejši prikaz. Če pa res ne gre drugače, si na
blazinico palca nalepimo tri sloje samolepilnega traku.)
Na spodnji sliki je prikazan
pravilen način rezanja ostankov popkovine.
In odrezana popkovina
(dobro destinko mm naj jo ostane na trupu).
Enako storim še na vseh
delih krila.
Na sliki je prikazana
popkovina z delom drevesca,
katero odrežem in pobrusim.
Sedaj sledi testno
prileganje (ang.: dry fitting) sestavnih delov. Najprej preverim, če imam vse
sestavne dele.
Ne, pozabil sem na kontrolno
ploščo in na os motorja. Oba dela s ščipalkami odstranim z drevesca
in ju očistim ostankov
popkovine, kakor je razloženo v predhodnih korakih.
Tako, vsi potrebni deli so
odstranjeni z drevesc in očiščeni ostankov popkovine.
Pred testnim prileganjem še
preverim notranjost pilotske kabine na obeh polovicah trupa.
Izkaže se, da je na krogcih
(ang.: pin marks) (kateri so posledica izmetalnih zatičev) nekaj livarskega
filma,
katerega z modelarskim
skalpelom, v katerega je vpeto zaobljeno rezilo,
enostavno postrgam.
Po strganju po potrebi še
pobrusim. (pozor: če so t.i. pin marks globlji, jih ne strgamo, temveč kitamo)
Sedaj bom s Patafix-om
začasno prilepil dno pilotske kabine. Kako to storim? S kepice Patafix-a vzamem majhno
kroglico in jo posvaljkam, da dobim tanko kačico.
Kačico prilepim na stranice
dela
in del prilepim na njegovo
mesto v desno polovico trupa. Enako storim še z zadnjo steno motorja.
Sedaj je vse pripravljeno,
da združim obe polovici trupa in vse tri dele krila.
Na rob delovne ploskve
nalepim večje število (cca. 15) trakcev iz samolepilnega modrega krep traku.
Na zadnjo stran motorja še
prilepim dva koščka Patafix-a
in vse skupaj sestavim ter
fiksiram s trakci samolepilnega traku. Pri sestavljanju sem pozoren, da vsi
deli tesno prilegajo in da ne delam na silo.
Nato celoto pregledam in
poiščem kritična mesta (kjer prileganje ni popolno). Prvi problem se pojavi na
hrbtišču za pilotsko kabino - špranja,
drugi na stiku kril s
trupom - zopet špranja
in
tretji v kolesnem prostoru repnega kolesa - uganili ste, ponovno špranja.
Nato odstranim samolepilne
trakce. Z ostrim zobotrebcem dvignem rob
katere s srednje velikim
kosom Patafix-a z rahlimi pritiski odstranim. Če mi kje to ne uspe popolnoma,
si pomagam še z zobotrebcem.
Sedaj preverim, kje tiči
vzrok za prvo špranjo (hrbtišče za pilotsko kabino).
Problem je v pin mark-u,
okoli katerega se je nabral livarski film in sicer na obeh polovicah trupa.
Oba pin mark-a rahlo
pobrusim in še enkrat preverim prileganje.
Sedaj je stik zadovoljiv.
Ostala dva problema - špranji bom reševal kasneje in sicer s kitom.
Nato v desno polovico trupa
prilepim zadnjo steno motorja. Na njo s priloženim čopičem natančno (le na
stično površino) nanesem lepilo (Revell Contacta Liquid) in jo vlepim na njeno
mesto (za pomoč mi je sestavnica - 3. korak).
Dokler je lepilo še mokro, namestim (brez lepljenja) drugo polovico trupa in motor, ter vse skupaj nacentriram. Če tega nebi
storil, bi bil motor preveč v desno, torej izven osi letala, tega seveda nočem)
Obe polovici trupa še
fiksiram s samolepilnimi trakci.
Sedaj bom steno motorja na
notranji strani še dodatno učvrstil z nekaj kapljicami Revell Contacta
Professional. To lepilo ima zelo tanko iglo za nanašanje, katera se rada
zamaši. V tem primeru vzamem tanko žičko in z njo očistim notranjost igle
Nato na notranji (nevidni)
stik stene in desne polovice trupa dodam nekaj kapljic lepila (pozor: lepilo
dodajam na tisto polovico trupa, v katero ja stena vlepljena - v mojem primeru
je to desna, sicer bom imel velik problem - ko se bo lepilo posušilo, bo
zlepilo obe polovici trupa, kar pa za sedaj definitivno še nočem).
Nato trup poležem na
njegovo desno stran. S tem preprečim, da bi lepilo steklo na levo
(nezalepljeno) polovico.
Vse
skupaj pustim stati 24h !!!, da se lepilo v celoti posuši.
Tako, to bo za danes vse.
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
FESTIVAL SVM 2013
1. in 2. 6. 2013
Po šestih uspešnih razstavah vam z veseljem sporočamo, da bo FESTIVAL SVM 2013 v soboto in nedeljo (1.6 in 2.6.2013) v Kranju. Razstava plastičnih maket, miniaturne železnice, razstava LEGO, WARHAMMER igre, leseni modeli... Vabljeni!
Maketarski krožek 2012/2013
PONEDELJEK:
- O.Š. Simona Jenka ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
- O.Š. Naklo ob 17.00 do 18.30 v Tehnični učilnici
- OŠ Vižmarje-Brod od 17.00 do 18.30 v Tehniki
TOREK:
- O.Š. Simona Jenka ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
- O.Š. Naklo ob 17.00 do 18.30 v Tehnični učilnici
- OŠ Vižmarje-Brod od 17.00 do 18.30 v Tehniki
TOREK:
- O.Š. Šenčur ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
- O.Š. Davorina Jenka Cerklje od 17.00 do 18.30 v Tehniki
SREDA:
- O.Š. jakoba Aljaža ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
-O.Š. Matije Čopa ob 16.00 do 17.30 v Likovni učilnici
ČETRTEK:
- O.Š. Franceta Prešerna ob 15.00 do 16.30 v Teniki
- O.Š. Stražišče ob 17.00 do 18.30 v Tehnični učilnici
*Krožki se izvajajo enkrat na teden po 2 šolski uri (90 minut)
- O.Š. Davorina Jenka Cerklje od 17.00 do 18.30 v Tehniki
SREDA:
- O.Š. jakoba Aljaža ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
-O.Š. Matije Čopa ob 16.00 do 17.30 v Likovni učilnici
ČETRTEK:
- O.Š. Franceta Prešerna ob 15.00 do 16.30 v Teniki
- O.Š. Stražišče ob 17.00 do 18.30 v Tehnični učilnici
*Krožki se izvajajo enkrat na teden po 2 šolski uri (90 minut)
Plastično maketarstvo
Plastično maketarstvo je sestavljanje, izdelovanje in barvanje plastičnih delčkov v celoto, pri čemer izdelovalec maket v podanem merilu stremi k čim boljšemu kopiranju pravega predmeta. Pri mladih tovrstna dejavnost vzpodbuja natančnost, preciznost in zavzetost, ki slehernemu posamezniku koristi v vsakdanjem življenju. Že vrsto let na območju Gorenjske in Ljubljanske regije na desetih osnovnih šolah vodimo najštevilčnejši maketarski krožek v Sloveniji
Arhiv
-
▼
2012
(28)
-
▼
december
(18)
- Prvi koraki - 14.dan
- IZDELKI NAŠIH MLADI MAKETARJEV V.
- Prvi koraki - 13.dan
- Prvi koraki - 12.dan
- Prvi koraki - 11.dan
- Prvi koraki - 10.dan
- Prvi koraki - 09.dan
- Prvi koraki - 08.dan
- SVM JUNIOR in Strateške igre
- Prvi koraki - 07.dan
- Prvi koraki - 06.dan
- IZDELKI NAŠIH MLADI MAKETARJEV IV.
- Prvi koraki - 05.dan
- Prvi koraki - 04.dan
- Prvi koraki - odstranjevanje emajl barve
- Prvi koraki - 03.dan
- Prvi koraki - 02.dan
- Prvi koraki - 01.dan
-
▼
december
(18)
SVM povezave
Oznake
- 1:12 (1)
- 1:24 (3)
- 1:35 (3)
- 1:48 (3)
- 1:72 (1)
- 1/72 (49)
- 3. SVM PIKNIK (1)
- avtomobili (1)
- barvanje (23)
- barvanje detajlov (1)
- barvanje obraza (1)
- barvanje pnevmatik (1)
- barvanje s temeljno barvo (1)
- barvanje z mat lakom (3)
- barve (4)
- barvna kopel - wash (3)
- barvna shema (1)
- barvni odkruški - paint chipping (1)
- brušenje (18)
- citadel (3)
- colours (1)
- corvette (1)
- čiščenje (5)
- čopič (1)
- delavnice warhammer (1)
- demaskiranje (6)
- diorama (1)
- DOMEN JERAM (1)
- Društvo svet v malem Afriškim otrokom (1)
- eduard (1)
- F2007 (1)
- FERRARI (1)
- figure (4)
- figurines (3)
- flames of work (1)
- Goran Stojanovski (1)
- igure (2)
- instrumentna plošča (1)
- interesna dejavnost 2011/2012 (1)
- italeri (2)
- italeri diorama helikopter (1)
- Izdeki naših mladih maketarjev (2)
- Izdeki naših mladih maketarjev luka kocar (1)
- izdelki nasih mladih maketarjev (2)
- kitanje (4)
- kitanje s sekundnim lepilom (3)
- kljunasto merilo (1)
- kocar (1)
- lakiranje prozornih delov (1)
- lakiranje z akrilno emulzijo Glanzer (1)
- lakiranje z mat lakom (3)
- lepilo (1)
- lepljenje (15)
- lepljenje prozornih delov (1)
- letalo (1)
- libertaor (1)
- lord of the rings (3)
- lord of the rings part I (1)
- lord of the rings part II (1)
- luka (1)
- luka Jagodic (1)
- maketa tanka (4)
- maketar (1)
- maketarji svm junior (1)
- makete (1)
- making faces (1)
- mark frelih (1)
- marko zarač (2)
- maskiranje (9)
- maskiranje prozornih delov (1)
- maskiranje z Maskolom (1)
- maskiranje z mokrimi maskami (1)
- Matevž Perdan (1)
- Matic Gregorčič (1)
- Merilo 1:24 (3)
- mokro brušenje (2)
- Motor (1)
- nalepke (1)
- nanašanje nalepk (1)
- naši mladi maketarji (4)
- O.Š Stražišče (3)
- O.Š. Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem (2)
- O.Š. Franceta Prešerna (1)
- O.Š. Jakoba Aljaža (2)
- O.Š. Matije Čopa (1)
- O.Š. Naklo (4)
- O.Š. Simona Jenka Kranj (4)
- O.Š. Stražišče (1)
- O.Š. Šenčur (1)
- O.Š. VIŽMARJE BROD LJUBLJANA (1)
- odstranjevanje emajl barve (1)
- olfa nož (1)
- painting (1)
- Peter Hafnar O.Š Stražišče (1)
- polistiren (1)
- prašenje - pastelni prah (2)
- preverjanje spojev (1)
- primer (2)
- priprava na barvanje (1)
- prozorni deli (1)
- Prvi koraki-00a-izbor makete (1)
- Prvi koraki-00b-orodje in pripomočki (1)
- Prvi koraki-00c-priprava barv (1)
- Prvi koraki-01.dan (1)
- Prvi koraki-02.dan (1)
- Prvi koraki-03.dan (1)
- Prvi koraki-04.dan (1)
- Prvi koraki-05.dan (1)
- Prvi koraki-06.dan (1)
- Prvi koraki-07.dan (1)
- Prvi koraki-08.dan (1)
- Prvi koraki-09.dan (1)
- Prvi koraki-10.dan (1)
- Prvi koraki-11.dan (1)
- Prvi koraki-12.dan (1)
- Prvi koraki-13.dan (1)
- Prvi koraki-14.dan (1)
- Prvi koraki-15.dan (1)
- Prvi koraki-16.dan (1)
- Prvi koraki-17.dan (1)
- Prvi koraki-18.dan (1)
- Prvi koraki-19.dan (1)
- Prvi koraki-20.dan (1)
- Prvi koraki-21.dan (1)
- Prvi koraki-22.dan (1)
- Prvi koraki-23.dan (1)
- Prvi koraki-24.dan (1)
- Prvi koraki-25.dan (1)
- Prvi koraki-26.dan (1)
- Prvi koraki-27.dan (1)
- Prvi koraki-28.dan (1)
- Prvi koraki-29.dan (1)
- Prvi koraki-30.dan (1)
- Prvi koraki-31.dan (1)
- Prvi koraki-32.dan (1)
- Prvi koraki-33.dan (1)
- Prvi koraki-34.dan (1)
- Prvi koraki-35.dan (1)
- Prvi koraki-36.dan (1)
- Prvi koraki-37.dan (1)
- Prvi koraki-38.dan (1)
- Prvi koraki-39.dan (1)
- Prvi koraki-40.dan (1)
- Prvi koraki-41.dan (1)
- Prvi koraki-42.dan (1)
- Prvi koraki-43.dan (1)
- Prvi koraki-44.dan-zaključek (1)
- Prvi koraki-odstranjevanje emajl barve (1)
- Prvi koraki-test vpliva različnih praškov na sušenje sekundnega lepila (1)
- raptor (1)
- Razstave (1)
- Revell (51)
- rezanje (6)
- rihard (1)
- rok podjed (2)
- Scania (1)
- SHERMAN (1)
- staranje - weathering (1)
- strganje (1)
- suho brušenje (1)
- svm junior (2)
- SVM na festivalih in muzejih (1)
- SVM Strateške igre (1)
- SVM v Beogradu (1)
- SVM ŽELEZNICE (1)
- šablona (1)
- ščipanje (5)
- TAMIYA (6)
- Tamya Revell (1)
- tehnika suhega čopiča - dry brushing (2)
- testno prileganje (4)
- The Griffin (1)
- Uroš Kovač (1)
- varnostni pasovi (1)
- vinjeta (2)
- vojska (1)
- vrtanje (8)
- warhammer (1)
- warriors of Minias Tirith (1)
- warriors of Minias Tirith completed (1)
- workshops (3)
- zaščita z mat lakom (2)
- Zimska počitniška maketarska šola (1)
Svet v malem BLOGI
Društvo Svet v malem
Društvo za vzpodbujanje kreativnosti Svet v malem je prostovoljno, samostojno, nepridobitno združenje, ki združuje:
- izdelovalce plastičnih maket,
- ljubitelje kovinskih maket,
- ljubitelje pomanjšanih železnic,
- zbiralce unikatnih zbirk,
- modelarstva,
- in vseh, ki se tako ali drugače ukvarjajo z dejavnostmi, ki vzpodbujajo kreativnost,
- ljubitelje Družabnih iger.
0 komentarji:
Objavite komentar