sobota, 22. december 2012

Prvi koraki - 10.dan


Nadaljujem. Najprej bom s črno-sivo (Revell št. 9) pobarval krake propelerja. Barvo najprej dobro premešam in preverim njeno gostoto. Ker se je malenkost zgostila, dodam nekaj ml razredčila. Vzamem čopič #5 in najprej pobarvam oba roba in nato še obe ploskvi posameznega kraka. Pri barvanju ploskev barvo nanašam tako, da se ne vidijo poteze čopiča, torej z barvo 'zalivam'.
Tako, kraki propelerja so pobarvani. Dam ga sušiti in čopič temeljito očistim.
Sedaj bom s tehniko 'suhega čopiča' (ang.: dry brushing) poudaril detajle v pilotski kabini. Fotografija notranjosti kabine prikazuje tudi mesta večje obrabe, katera bom prav tako ponazoril z zgoraj omenjeno tehniko.
Na spodnji sliki so prikazani vsi pripomočki. Zelo pomembna je izbira čopiča. Sam uporabljam tanjši čopič s kratkimi in ravno prirezanimi ščetinami.
Najprej bom na kosu drevesca povadil. Čopič namočim v barvo aluminija (Revell št. 99) in ga na kosu toaletnega papirja dobro obrišem. Na njem mora ostati skoraj nič barve.
Nato s čopičem na rahlo ščetkam po privzdignjeni številki. Čopič držim pravokotno na površino ščetkanja.
Končni rezultat sta poudarjeni številki, podlaga pa je še vedno temna. Pri tehniki 'suhega čopiča' sta pomembni dve stvari in sicer: skoraj suh čopič in rahlo površinsko ščetkanje.
(nasvet: čopič naj bo skoraj suh, ker nam v nasprotnem primeru barva zalije tudi podlago in nam potem ne preostane drugega, kot ponovno barvanje z barvo podlage )

Ko sem osvojil osnove predstavljene tehnike, se lotim instrumentne plošče. Barvo nanašam zelo previdno, tako da poudarim le posamezne instrumente, podlaga pa ostane temna.
Na enak način poudarim še detajle na obeh stranskih konzolah, tla in obe stopalki smernega krmila.
Nazadnje se lotim še pilotskega sedeža. Ker nočem barve aluminija na sedalu in naslonjalu (ker sta tapecirana), ju zamaskiram. Nato stranici sedeža poščetkam s 'suhim čopičem'.
Na nekaterih mestih sem nanesel preveč barve aluminija, zato na zobotrebec navijem manjši kos vate, ga pomočim v razredčilo (Revell Color Mix) in višek barve previdno obrišem.
(pozor: brišem zelo previdno, da pomotoma ne odstranim mat laka ali celo osnovne barve)

V tretjem koraku sestavnice so označena mesta na trupu, kjer je potrebno izrezati luknje (označil sem jih z rdečo) za razne antene.
Lukenj ne bom izrezal, temveč jih bom kasneje (ko bom zlepil obe polovici trupa) izvrtal. Zato z alkoholnim flomastrom označim mesta lukenj (na obeh polovicah trupa).
Na vsako mesto, kjer bo luknja, narišem kratko črtico.
Sedaj naredim šablono za stik trupa s krili. Na kos šeleshamerja narišem ravno črto in na njo obris izreza za krilo.
Z dvema pravokotnicama označim širino krila
in šablono izrežem ter jo shranim.
Sledi testno prileganje (ang.: dry fitting) kril s trupom. Obe polovici trupa združim s pomočjo trakcev iz samolepilnega traku. Na spodnji sliki je označeno mesto, kjer je krilo preveč debelo, oz. je izrez v trupu premajhen.
Z brusilko za ravne površine (najprej #400 in nato #800) stanjšam zadnji rob krila
in povečam odprtino v trupu. Med brušenjem postopek večkrat prekinem in preverim prileganje. Ravnam se po načelu: Enostavneje je odvzeti, kot dodati.
Na drugem stiku pa se pojavi večja vrzel (cca. 1,5mm), katero bo potrebno zapolniti.
Zapolnil jo bom s trakom iz polistirena. Kje dobiti polistiren? Najenostavnje v jogurtovem lončku. Vzamem dobro očiščen lonček in na dnu preverim oznako materiala. Obvezno mora pisati PS (in ne PP ali PET), kar je oznaka za polistiren.
S kljunastim merilom izmerim debelino stene trupa (1mm) in iz stene jogurtovega lončka odrežem trak širine cca. 2mm.
Dolžino traku določim tako, da s testnim prileganjem preverim, kje je vrzel najbolj očitna. Označeno mesto namažem z lepilom in trak prilepim.
Počakam cca. 15min in izvedem testno prileganje.
Ker je vrzel še vedno prevelika, odrežem še en trak polistirena (tokrat je krajši) in ga prilepim na problematično mesto. Vse skupaj dam sušiti.

Zakaj prilepim trak iz polistirena, čeprav bom vrzel kasneje zapolnil s kitom? Zato, ker se pri večjih vrzelih zelo rado zgodi, da kit, ko je enkrat posušen in pobrušen, napoka ali celo toliko poči, da se odkruši, česar seveda nočemo.

Tako, to bo za danes vse.

0 komentarji:

Objavite komentar

QR Svet v malem

QR Svet v malem
Scan and build your model

FESTIVAL SVM 2013

1. in 2. 6. 2013

Po šestih uspešnih razstavah vam z veseljem sporočamo, da bo FESTIVAL SVM 2013 v soboto in nedeljo (1.6 in 2.6.2013) v Kranju. Razstava plastičnih maket, miniaturne železnice, razstava LEGO, WARHAMMER igre, leseni modeli... Vabljeni!

Maketarski krožek 2012/2013

PONEDELJEK:
- O.Š. Simona Jenka ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
- O.Š. Naklo ob 17.00 do 18.30 v Tehnični učilnici
- OŠ Vižmarje-Brod od 17.00 do 18.30 v Tehniki
TOREK:
- O.Š. Šenčur ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
- O.Š. Davorina Jenka Cerklje od 17.00 do 18.30 v Tehniki
SREDA:
- O.Š. jakoba Aljaža ob 15.00 do 16.30 v Tehnični učilnici
-O.Š. Matije Čopa ob 16.00 do 17.30 v Likovni učilnici
ČETRTEK:
- O.Š. Franceta Prešerna ob 15.00 do 16.30 v Teniki
- O.Š. Stražišče ob 17.00 do 18.30 v Tehnični učilnici

*Krožki se izvajajo enkrat na teden po 2 šolski uri (90 minut)

Plastično maketarstvo

Plastično maketarstvo je sestavljanje, izdelovanje in barvanje plastičnih delčkov v celoto, pri čemer izdelovalec maket v podanem merilu stremi k čim boljšemu kopiranju pravega predmeta. Pri mladih tovrstna dejavnost vzpodbuja natančnost, preciznost in zavzetost, ki slehernemu posamezniku koristi v vsakdanjem življenju. Že vrsto let na območju Gorenjske in Ljubljanske regije na desetih osnovnih šolah vodimo najštevilčnejši maketarski krožek v Sloveniji

Oznake

Svet v malem BLOGI

Društvo Svet v malem

Društvo za vzpodbujanje kreativnosti Svet v malem je prostovoljno, samostojno, nepridobitno združenje, ki združuje:

- izdelovalce plastičnih maket,

- ljubitelje kovinskih maket,

- ljubitelje pomanjšanih železnic,

- zbiralce unikatnih zbirk,

- modelarstva,

- in vseh, ki se tako ali drugače ukvarjajo z dejavnostmi, ki vzpodbujajo kreativnost,

- ljubitelje Družabnih iger.